Plan Adhock : Uptown Shah Alam

Salam.

Tengah2 online lepas selesai solat maghrib, tetibe aku terdetik nak beli jersi kat uptown. Lantas aku terus mengajak adek aku keluar pergi uptown malam tu jugak. Hmm. Standard bile aku ajak adek aku pergi uptown, confirm dalam kepala otak die mesti uptown Danau Kota punye la. Maklumlah lokasi nyer dekat sikit dengan rumah aku. Huhu. Tapi lepas beberapa minit rancang, baru aku teringat dulu aku pernah mundar-mandir kat uptown Danau Kota untuk cari Jersi. Hmm. Memang takde pilihan yang best. Yang ade pun harga nyer tak leh bla mahal nyer sampai cecah RM25 ringgit sehelai pun ade. Last2 balek dengan tangan kosong. Mengecewakan.

So, aku dengan tetibe jer terdetik nak pergi uptown Shah Alam sebab dulu aku selalu beli Jersi kat sana. Memang banyak pilihan dan harga nyer pun berpatutan. Memang takkan menyesal punye. Hmm. So, adek aku pun ON jer. Lagipun, yang drive ke sana nyer aku jugak. Die just duduk sebelah jer teman borak2. Haha.

Sampai kat sana jer terus pergi survey kedai2 Jersi yang best. Persinggahan pertama jer dah ade pilihan hati. Cuma tak terus beli jer sebab takut lepas pusing2 nanti ade yang lagi best pulak. Tapi last2 memang beli kat situ jugak sebab kedai2 lain takde pilihan sangat. Harga sehelai patutnye RM15. Tapi sebab beli 4 helai sekaligus, dapat jugak kurang sampai RM13 sehelai. So, totalnya RM52 ringgit. Tak kesah lah. Janji hati puas. Haha.

Ade jugak lepak minum2 sikit kat Uptown Shah Alam tu sambil pekena Otak-Otak yang bernilai RM0.70 sebungkus. Giler mahal!! Ade la 7 batang jugak kitorang balun. Siap order Teh Tarik ag satu gelas. Giler betol. Maklumlah dah memang perot lapar bangat dekat seminggu lebih tak makan nasi. Haha. Dapat pulak layan cerita kat kedai makan tu cerita KL Gangster. Huhu. Bila nak bayar jer, tengok total sekali makan minum semua RM10.50. Woha! Baek makan KFC jer. Damn! Tak pasal2 keluar duet macam air jer malam tu. Balek tu sempat jugak beli dadih dulu kat jalan keluar Uptown tu. RM1.00 satu. Pastu terus gerak balik.

Sampai jer rumah dah pukul 3.30pagi. Giler ahh~ Esok pagi pukul 6.30 rancang nyer nak jogging. Tapi sekarang ni kul 4.00pagi maseh tak tido lagi. Haha. Ok lah. Gua cau dulu sebelum pape terjadi. Wassalam.

p/s : Hisshh~ Bengang jugak aku bile teringat kisah kat Uptown tadi mase nak beli sweater. Ade ke patut mase tu aku tanya orang kedai tu "Bang nak try sweater ni boleh tak?". Cube teka die cakap ape?. Hmm. "KALAU BERANI TRY ARR~" Macam siot. Dah lah cakap muka series jer. Pastu baru gelak sindir. Aiihh~ aku pikir kawasan kau jer. Kalau ni kawasan gua dah lama lu kene pancong ngan gua hidop2. Haha.

Wallahualam.

-NaSh-
26 Julai 2011

No comments:

Post a Comment